Geplaatst op

Wilt u nieuwe klanten trekken naar uw food winkel?

Wilt u nieuwe klanten trekken naar uw food winkel?

Voor de food retail branche is het belangrijk om steeds opnieuw te denken in doelgroepen en veranderende behoeften. Vandaar dat we er een doelgroep uitlichten die potentieel heeft. Heeft u wel eens gehoord van de “LOHAS” (Lifestyle of Health and Sustainability)? Een groep mensen die bewust kiest voor gezondheid en duurzaamheid? In Nederland kan volgens onderzoek 15 procent van de bevolking tot deze groep worden gerekend, in Duitsland is dit al 25 procent. Het gaat om een groep mensen die goed opgeleid zijn en wat meer te besteden hebben. Een aantrekkelijke groep dus. U moet ze echter niet onderschatten. Ze gaan voor kwaliteit en willen weten wat ze eten. Aan schreeuwerige commerci√ęle oneliners¬†ergeren ze zich. Dus als u ze benadert doe dat dan niet met prijs knallers maar met argumenten.

Dispenserssystemen kunnen helpen om deze doelgroep aan te spreken. Mensen kunnen zelf bepalen hoeveel ze kopen en door de hele keten heen wordt bespaard op productverpakkingen. Door een ruime keuze te bieden in kwalitatief goede bulk producten zult u deze doelgroep zeker aanspreken.