Gepost op

Wat kun je verwachten van een verpakkingsvrij gedeelte in jouw winkel?

Verpakkingsvrij winkelen krijgt een hoop aandacht in de media. In België, Duitsland en de UK verschijnen nieuwe verpakkingsvrije winkels. Klanten houden van het duurzaam en winkelen.  Het is vrij vernieuwend voor de meeste winkels, maar in het begin van de 20e eeuw was het een normale gang van zaken. Het inrichten van een verpakkingsvrij gedeelte in jouw winkel roept ongetwijfeld veel vragen op.   Dus voor alle nieuwkomers wijden wij graag een blog aan wat je kunt verwachten van een verpakkingsvrij gedeelte in jouw winkel.

Nieuwe klanten
Een nieuwe, interessante en groeiende groep van consumenten, the Lohas (Lifestyles of Health and Sustainability) zijn geïnteresseerd in een duurzame en gezonde levensstijl. Met een onverpakt gedeelte in jouw winkel krijg je gegarandeerd meer aandacht en aanloop van deze nieuwe doelgroep.

Meer inkomen
Deze aanpassing draagt op een positieve manier bij aan jouw inkomsten. Onverpakt verkopen geeft je de gelegenheid om te verkopen met een goede marge. Klanten waarderen dat ze kunnen kopen wat ze nodig hebben tegen een redelijke prijs.

Klanten komen vaker
Klanten kopen niet meer, maar komen vaker naar jouw winkel voor nieuwe ingrediënten of hun dagelijkse portie van hun geliefde product. Bezoekers vinden het prettig om zelf te tappen of scheppen en hun gewilde producten te kiezen. Jouw winkel wordt een bestemming in de omgeving.

Een aantal uitgangspunten

  • Bezoekers raken gefrustreerd wanneer de dispensers of bakken leeg zijn. Dus maak iemand verantwoordelijk voor het gedeelte in de winkel en maken met leveranciers goede afspraken over tijdige levering. Ontdek wie de beste leveranciers zijn voor gedroogde en onverpakte levensmiddelen en bouw een goede band op.
  • Bewaar de voorraad koel en droog, onderhoud het verpakkingsvrije gedeelte goed en hou het schoon. Maak een schema met betrekking tot het schoonmaken en vullen en registreer dit. Wanneer je bezoek krijg van een inspecteur zal je met registratie kunnen laten zien hoe je voldoet aan hygiëne standaarden.
  • Het ontwerp van de dispensers is gebaseerd op “first in-first out “ en op deze manier is jouw product altijd vers.

Heb je nog vragen of wil je jouw ervaring met ons delen? Laat het ons weten

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *