Gepost op

Ontbijtgranen tappen in de supermarkt

Vitalis Müsli Bar

Meer beleving in het ontbijtgranenschap

Havermout, volkoren granen, noten, gedroogd fruit en eiwitten allemaal goede ingrediënten om de dag mee te beginnen en je lang energiek te voelen. Helemaal bijzonder wordt het als je in de supermarkt je eigen mix kan samenstellen. Food Dispense helpt merken en retailers om meer beleving te creëren in het ontbijtgranenschap door het inzetten van muesli dispensers en schepbakken. De klant stelt zijn eigen mix samen en kan kiezen uit bijvoorbeeld basisgranen, vlokken, pitten, zaden, noten, gedroogd fruit, bessen, etc. Het concept kan gericht zijn op ToGo consumptie of thuis consumptie.

 

 

 

Gepost op

Toppings voor ijs en yoghurt tappen vanuit de dispenser

Steeds populairder zijn allerlei soorten toppings die toegevoegd worden aan yoghurt, ijs, soft ijs of pannekoeken. Kinderen zijn er dol op. Voor u als food service bedrijf is het belangrijk dat ijs toppings mooi worden gepresenteerd en dat het geen puinhoop wordt bij het tappen.

Om dat goed te kunnen doen zijn innovatieve dispensers nodig die kunnen omgaan met de verschillende soorten dessert toppings. Van kleine m&m stukjes tot chocolade schaafsel en koekjes crunch, het moet allemaal in een kleine hoeveelheid kunnen worden getapt.

Food Dispense heeft daarvoor de dispensers van Rosetto in huis die geleverd worden met verschillende uitstroom wielen. Er zijn wielen die minder of juist meer afgeven. Door het juiste wiel in de dispenser te plaatsen, houdt u grip op de hoeveelheid toppings die getapt worden en blijft uw buffet presentatie netjes.

 

 

 

Gepost op

Fitness supplementen uit de dispenser presenteren

Om te werken aan conditie en spieren zijn veel mensen tegenwoordig te vinden in de sportschool. Als je echt gaat voor een strak lichaam dan hoort er ook een bewust eet patroon bij aangevuld met supplementen.

Food Dispense is de laatste tijd meerdere malen benaderd door partijen uit de fitness wereld die een dispenser oplossing zoeken voor het aanbieden van allerlei fitness supplementen in poeder vorm zoals Creatine, BCAA’s, Glutamine, Citrulline, Beta alanine, HICA, HMB en B6.

We zijn daar mee aan de slag gegaan en ontdekten dat de meeste dispensers niet functioneren. Het poeder zet zich of vast en komt er niet meer uit of de dispenser lekt teveel. Er is maar één type fitness poeder dispenser dat niet lekt en het poeder in gelijkmatige porties naar buiten brengt en dat is de FD4104 8 liter of FD6104 13 liter pull/push dispenser. Deze dispenser heeft een beweegbare bodem die aan het handvat verbonden is zodat het poeder zich niet kan vastzetten. De mond van de dispenser is 6cm groot dus niet geschikt voor bidons.

 

 

Gepost op

Zes tips voor de nieuwe verpakkingsvrijewinkel

Overweeg je om een nieuwe verpakkingsvrije winkel te starten? Wij helpen je graag! Hier zijn zes tips die je helpen om een succesvolle start te maken.

  1. Praat met ervaringsdeskundigen, dus winkeleigenaren die eerder een verpakkingsvrije winkel hebben geopend. Denk goed na over de financiën en bedenk hoeveel geld je nodig hebt om de eerste drie jaar te kunnen bestaan, want dit is een normale opstartperiode en de tijd die je nodig hebt om financieel onafhankelijk te zijn.
  2. Zorg dat je de juiste competenties en kwaliteiten in jouw team hebt. Jouw interne en externe organisatie moet in orde zijn. Denk aan voorraad, leveranciers, medewerkers, aankleding, reclame, decoratie. Verder moet je de juiste vergunningen hebben en zorgdragen voor hygiëne, veiligheid en houdbaarheid.
  3. Kies jouw locatie zorgvuldig. Dit is het allerbelangrijkste in de retail. Weet dat een verpakkingsvrije winkel niet direct bezoekers aantrekt en kies daarom voor een locatie waar je al aanloop hebt van potentiele kopers. Een shop-in-shop concept is mogelijk een goed idee. Onderhandel over de prijs en zorg dat je een back-up plan hebt.
  4. Bedenk wat de beste startdatum is, zet de datum vast en hou je hieraan.
  5. Start een campagne voordat je opengaat en communiceer over de missie en drijfveer van jouw winkel. Geef vooral aandacht aan social media en online zichtbaarheid. Betrek klant en geef ze stem wanneer je jouw assortiment en service samenstelt.
  6. Zorg ervoor dat de buurt op de hoogte is van de opening van jouw winkel. Hou bij wie jouw klanten zijn en verras ze regelmatig met acties of beloon loyaliteit met eventueel kortingen.

Wil je indruk maken op klanten? Ben je op zoek naar een winkel oplossing die jouw verpakkingsvrije winkel verandert in een paradijs? Kan dan eens hier

 

Gepost op

Wat kun je verwachten van een verpakkingsvrij gedeelte in jouw winkel?

Verpakkingsvrij winkelen krijgt een hoop aandacht in de media. In België, Duitsland en de UK verschijnen nieuwe verpakkingsvrije winkels. Klanten houden van het duurzaam en winkelen.  Het is vrij vernieuwend voor de meeste winkels, maar in het begin van de 20e eeuw was het een normale gang van zaken. Het inrichten van een verpakkingsvrij gedeelte in jouw winkel roept ongetwijfeld veel vragen op.   Dus voor alle nieuwkomers wijden wij graag een blog aan wat je kunt verwachten van een verpakkingsvrij gedeelte in jouw winkel.

Nieuwe klanten
Een nieuwe, interessante en groeiende groep van consumenten, the Lohas (Lifestyles of Health and Sustainability) zijn geïnteresseerd in een duurzame en gezonde levensstijl. Met een onverpakt gedeelte in jouw winkel krijg je gegarandeerd meer aandacht en aanloop van deze nieuwe doelgroep.

Meer inkomen
Deze aanpassing draagt op een positieve manier bij aan jouw inkomsten. Onverpakt verkopen geeft je de gelegenheid om te verkopen met een goede marge. Klanten waarderen dat ze kunnen kopen wat ze nodig hebben tegen een redelijke prijs.

Klanten komen vaker
Klanten kopen niet meer, maar komen vaker naar jouw winkel voor nieuwe ingrediënten of hun dagelijkse portie van hun geliefde product. Bezoekers vinden het prettig om zelf te tappen of scheppen en hun gewilde producten te kiezen. Jouw winkel wordt een bestemming in de omgeving.

Een aantal uitgangspunten

  • Bezoekers raken gefrustreerd wanneer de dispensers of bakken leeg zijn. Dus maak iemand verantwoordelijk voor het gedeelte in de winkel en maken met leveranciers goede afspraken over tijdige levering. Ontdek wie de beste leveranciers zijn voor gedroogde en onverpakte levensmiddelen en bouw een goede band op.
  • Bewaar de voorraad koel en droog, onderhoud het verpakkingsvrije gedeelte goed en hou het schoon. Maak een schema met betrekking tot het schoonmaken en vullen en registreer dit. Wanneer je bezoek krijg van een inspecteur zal je met registratie kunnen laten zien hoe je voldoet aan hygiëne standaarden.
  • Het ontwerp van de dispensers is gebaseerd op “first in-first out “ en op deze manier is jouw product altijd vers.

Heb je nog vragen of wil je jouw ervaring met ons delen? Laat het ons weten

 

 

Gepost op

Lange food dispensers zijn erg geliefd

Lange food dispensers zijn erg geliefd

Wat voor soort dispenser zoek je: een push-pull dispenser, elephant dispenser of een meer standaard exemplaar? Heb je weleens nagedacht over een lange food dispenser? Deze dispensers zijn erg geliefd onder onze klanten en dat is niet voor niets. Het ziet er fantastisch uit in jouw winkel en het geeft de klant precies de hoeveelheid die gewenst is. Lees waarom een lange food dispenser voor iedere supermarkt of winkel voordelen heeft.

Wauw factor
Een muur van snoep, noten of granen is een zeer indrukwekkend iets. De lange food dispensers vullen een wand en geven een uitstekende presentatie van jouw product. Vooral wanneer de dispenser gevuld is met een kleurrijk product.

Pick en mix
Wanneer je lange food dispensers naast elkaar plaatst met daarin verschillende varianten van een product kunnen jouw klanten een mix maken van bijvoorbeeld jelly beans, noten of granen.

Precieze hoeveelheid
Lange dispensers geven exacte porties. Zo krijgt de klant precies de hoeveelheid die gewenst is. Zelfs de grootste dispenser kunnen een precieze portie geven.

Bulkproduct
Wil je jouw dispensers tien keer per dag vullen. Lange dispensers zijn een goede en makkelijke manier om goed lopende en bulkproducten te verkopen. Zo hoef je niet meerder keren per dag bij te vullen.

Efficiënt gebruik van ruimte
Je gebruikt de hoogte van jouw winkel en dit helpt wanneer je niet veel ruimte of vloeroppervlakte hebt.

Een impressie
Hier zijn wat klanten die lange food dispensers gebruiken. De supermarket AH XL in Purmerend heeft een indrukwekkende jelly bean wand.
De pop-up store van Arla Skyr op het central station in Utrecht heeft een topping bar met dispensers van Food Dispense. Hier kun je jouw Skyr pimpen.

Wil je meer weten over onze lange food dispensers. Kijk dan hier.

.

Gepost op

Een nieuwe doelgroep voor retailers

Een nieuwe doelgroep voor retailers

Wil je een nieuwe doelgroep overtuigen? LOHAS is een nieuwe interessante doelgroep voor retailers. Lifestyles of Health and Sustainability, dat is waar de afkorting LOHAS voor staat. Dit is een groeiende groep consumenten die belang hechten aan het milieu, sociale rechtvaardigheid, gezondheid, persoonlijke ontwikkeling en duurzame leefstijl. Een bijzondere groep die zeer interessant is voor retailers en voedselproducenten, maar wel op hun eigen manier aangesproken wil worden.

Eerlijkheid en duurzaamheid

Onbeduidende oneliners, overdadige verpakkingen en onduidelijkheid over de herkomst van producten spreekt hen niet aan. Deze groep consumenten stelt prijs op transparantie, eerlijkheid en duurzaamheid. Waar komt mijn eten vandaan, wat eet ik precies en wie heeft het gemaakt? Dat willen ze graag weten. U geeft informatie zodat deze groep mensen een goede keuze kan maken gebaseerd op hun principes. U maakt ze helemaal blij als u laat zien dat u uw verantwoordelijkheid in de keten neemt en respect toont voor de relatie leverancier en winkelier.

Minder afval

De systemen van Food Dispense sluiten goed aan bij de waarden van deze LOHAS. Door zelf te tappen uit dispensers kunnen klanten precies kopen wat ze nodig hebben en hoeven daardoor geen voedsel te verspillen. Bovendien is er geen driedubbele verpakking nodig maar alleen de verpakking waarin het product mee naar huis genomen wordt. Door de keten heen wordt ook op verpakkingen bespaart omdat droge levensmiddelen in bulk geleverd worden. De transparante dispensers geven een direct zicht op het product dat zorgt voor een vers beleving.

Als u ook geïnteresseerd bent in deze groep kunnen wij u helpen ze tot klant te maken.  Wilt u een keer van gedachten wilt wisselen dan zien we uw bericht graag tegemoet.

 

Gepost op

Hoe kiest een klant hondenvoeding?

De hondenkoekjes van een Nederlandse bakker veroveren inmiddels de USA. Heb je dat al gezien? Food Dispense heeft dispensers geleverd voor een display in de vorm van een molen. We zijn benieuwd wat de honden hiervan vinden.
Hoe zit het eigenlijk met de voeding van onze trouwe viervoeters? En hoe kiezen klanten hondenvoeding? Wij vroegen het een aantal hondenbezitter. Dit zijn hun reacties.

Op aanraden van de fokker
Natuurlijk krijgt een pup de eerste voeding van zijn moeder, maar zijn eerste brokken of vers vlees worden bijna altijd gegeven door de fokker. Nieuwe baasjes geven vaak de voeding die de hond daar ook heeft gekregen. Een fokker weet immers welke voeding goed werkt voor het specifieke ras. Met name eigenaren van een eerste hond nemen het advies van de fokker ter harte.

Na advies in de dierenwinkel
Een plek waar je advies kunt krijgen over voeding is uiteraard de dierenwinkel. Dit advies wordt als zeer betrouwbaar ervaren. Veel hondeneigenaren komen regelmatig in een dierenwinkel of speciaalzaak en kiezen graag voor een product wat dichtbij verkrijgbaar is.

Een zoektocht op internet
Baasjes zoeken op internet naar informatie over voeding. Vaak gebeurt dit wanneer er van voeding gewisseld gaat worden, omdat de hond de voeding niet lekker vindt, een allergie heeft of andere soort klachten krijgt. Hierbij worden fora en informatieve sites geraadpleegd.

Bekendheid van een merk
Hondeneigenaren kiezen voor een merk wat zij kennen of wat vrienden of familie ook aan hun hond geven. Mond op mondreclame werkt ook zeker bij hondenvoeding. Bekendheid en vertrouwen in een merk is belangrijk bij de keuze van voeding.

De hond kiest zelf!
Huh? Ja, je leest het goed. Het schijnt dat sommige honden zelf kiezen. Ze weigeren simpelweg een aantal opties en kiezen doordat ze een optie wel eten. Er zijn zelfs baasjes die een aantal opties naast elkaar leggen en de hond op die manier laten kiezen. Wij zijn voor! Wat vinden jullie van een display voor hondenvoeding? Een plek waar honden zelf hun lievelingsbrok kunnen kiezen.

Gepost op

Vijf redenen waarom verpakkingsvrij winkelen een trend is

Vijf redenen waarom verpakkingsvrij winkelen een trend is
De afgelopen jaren openen in grote steden in Europa verpakkingsvrije winkels hun deuren en vooral in Duitsland komen er veel nieuwe initiatieven bij. Ook supermarkten kiezen vaker voor verpakkingsvrije displays of schappen in de winkel. De early adopters weten het al jaren. Verpakkingsvrij winkelen is een trend. Hoe komt dit eigenlijk? Food Dispense zet vijf redenen op een rij.

1. We zijn meer bewust van onze plastic footprint

Een term die steeds vaker wordt gebruikt: plastic footprint. Met dank aan organisaties, zoals de plastic soup foundation. De drijvende vuilnisbelt in het noorden van de Grote Oceaan krijgt de laatste jaren steeds meer aandacht. En terecht. Wie kent er niet de plaatjes van dieren met buiken vol plastic? Er groeit een massaal bewustzijn en streven om minder plastic afval te produceren. Verpakkingsvrij winkelen is een makkelijke manier om hieraan bij te dragen.

2. We willen thuis minder (plastic) afval

Het thuis scheiden van (plastic) afval is de afgelopen jaren toegenomen. Dat wil zeggen dat er vanuit de overheid meer maatregelen worden getroffen en dat we zelf actiever hierin zijn geworden. Dit is een goede ontwikkeling, maar het heeft ook een keerzijde. In Europa hebben wij gemiddeld genomen 3 tot 6 vuilcontainers. Deze nemen veel ruimte in beslag en veroorzaken ook ander ongemakken, zoals stankoverlast. Afval scheiden is omslachtig en vraagt om meer inspanning. Logisch dat we thuis minder afval willen hebben en nog logischer dat we meer verpakkingsvrij gaan winkelen.

3. Geen verpakking is een logisch vervolg op geen tasje 

Sinds begin dit jaar mogen winkeliers in Nederland geen gratis tasjes meer geven aan klanten. De klant kan ervoor betalen of zijn eigen tas meenemen. En uit onderzoek blijkt dat 8 op de 10 Nederlanders nu zelf een zakje meenemen voor hun aankopen. Voorheen gingen er bij aankopen jaarlijks zo’n 3 miljard plastic tasjes over de toonbank. Na het succes van deze maatregel is het verminderen van verpakking in de winkel een logisch vervolg.

 4. Het is heerlijk om zelf te scheppen en te wegen

Herinner je je dat gevoel nog dat je had als klein kind wanneer je snoep mocht scheppen bij de lokale drogisterij? Stel je voor dat je al je boodschappen zelf kunt scheppen en wegen! Verpakkingsvrij winkelen is niet alleen ethisch verantwoord, maar ook zeker leuk en makkelijk. Je kiest de exacte hoeveelheid van een product en koopt alleen dat wat je nodig hebt.

5. Verpakkingsvrij winkelen is bewust winkelen

Het is 17:00 uur en je gaat na het werk nog even langs de winkel voor pasta en gehakt. Maar je komt thuis met pasta, gehakt, een zak chocoladerepen, een zak chips en een hoop andere zaken. Herken je dit? Natuurlijk is winkelen met honger niet handig, maar verpakkingen zorgen ervoor dat we sneller en impulsiever producten kopen. Niet zo gek, want er zit een heel reclame- en marketingteam achter het ontwerp van een verpakking. Een verpakkingsvrije winkel is rustiger en nodigt minder uit tot impulsinkopen. Je gaat op een bewustere manier om met voeding, omdat je precies ziet wat je koopt en alles weegt en zelf pakt.

Gepost op

Creëer meer beleving op de winkelvloer

Bulk retail

Mensen winkelen steeds meer online. Ook in food groeit het aandeel online gestaag. Online winkelen is makkelijk en zeker als je precies weet wat je nodig hebt scheelt het een hoop tijd. Dat betekent ook dat mensen minder vaak naar de fysieke winkel gaan. En dat is een veel gehoord probleem van winkeliers. Daarom is het belangrijk om klanten weer een goede reden te geven om naar uw winkel te komen. Een goede reden waarom mensen wel naar de winkel komen is bijvoorbeeld extra service of extra beleving. Want daarmee kan je je juist onderscheiden van het online aanbod.

Hoe kun je meer winkelbeleving creëren?
Hoe zorg je voor die beleving? Door bijvoorbeeld de klanten zelf te laten scheppen en tappen wat ze nodig hebben. Het geeft ze de vrijheid om zelf te bepalen wat ze kopen en hoeveel ze kopen. Zo kunnen ze makkelijk nieuwe producten uitproberen of juist van een bepaald product veel kopen. Precies zoals het hen uitkomt.

Door producten in dispensers en schepbakken te presenteren krijgt je winkel een nieuwe en aantrekkelijke uitstraling. Aan zo’n bulk presentatie kunnen uw klanten niet ongemerkt voorbij lopen! Laat ze proeven, voelen, ruiken en zelf tappen en scheppen wat ze nodig hebben. Klanten bepalen zelf hoeveel ze kopen en daardoor komen ze zeker terug.