Gepost op

Kansen voor de AFG winkel

Kansen voor de AGF winkel

“Er is een ware revolutie in de Nederlandse eetcultuur aan de gang. Het bewustzijn ten aanzien van eten groeit en mensen streven ernaar om gezonder en duurzamer te leven. Deze omslag uit zich vooral in minder vlees en meer groente. Met de toegenomen aandacht voor groente, groeit ook de creativiteit ten aanzien van de bereidingswijzen. Er is niet zozeer behoefte aan allerlei exotische groenten maar meer aan “gewone” groenten bijzonder bereiden.”  Bron: Distrifood

Zulke ontwikkelingen bieden kansen.  U krijgt meer klanten als u goed inspeelt op een toenemende interesse voor lekkere gerechten met groenten. Maar is er zijn nog meer kansen. Want in de trend naar vers en minder vlees past ook dat u aardappel en vlees vervangers aanbiedt.

 Biedt ook aardappel- en vleesvervangers aan

Het assortiment dat u verkoopt is geweldig; vers lekker en gezond. Het kan echter nog beter. Naast de aardappel kunt u ook alle aardappelvervangers aanbieden zoals rijst, couscous, bonen en pasta. Wat denkt u van peulvruchten als vervanger voor vlees? De vele nieuwe Nederlanders in ons land bieden ook kansen. Speelt u genoeg in op hun specifieke eetgewoonten?

Food Dispense kan u helpen. Wij leveren zelftap en schep systemen voor de food retail. De klant bedient zich zelf en kan zelf bepalen hoeveel hij neemt. De prachtige presentatie is een aanwinst voor uw zaak en zal uw omzet en marge verhogen. De producten zijn goed zichtbaar en door de luchtdichte dispensers blijven ze prima houdbaar.

Gepost op

Wilt u nieuwe klanten trekken naar uw food winkel?

Wilt u nieuwe klanten trekken naar uw food winkel?

Voor de food retail branche is het belangrijk om steeds opnieuw te denken in doelgroepen en veranderende behoeften. Vandaar dat we er een doelgroep uitlichten die potentieel heeft. Heeft u wel eens gehoord van de “LOHAS” (Lifestyle of Health and Sustainability)? Een groep mensen die bewust kiest voor gezondheid en duurzaamheid? In Nederland kan volgens onderzoek 15 procent van de bevolking tot deze groep worden gerekend, in Duitsland is dit al 25 procent. Het gaat om een groep mensen die goed opgeleid zijn en wat meer te besteden hebben. Een aantrekkelijke groep dus. U moet ze echter niet onderschatten. Ze gaan voor kwaliteit en willen weten wat ze eten. Aan schreeuwerige commerciële oneliners ergeren ze zich. Dus als u ze benadert doe dat dan niet met prijs knallers maar met argumenten.

Dispenserssystemen kunnen helpen om deze doelgroep aan te spreken. Mensen kunnen zelf bepalen hoeveel ze kopen en door de hele keten heen wordt bespaard op productverpakkingen. Door een ruime keuze te bieden in kwalitatief goede bulk producten zult u deze doelgroep zeker aanspreken.

Gepost op

Een beleving maken van DKW

Een beleving maken van DKW

Granen, vlokken, bonen, kikkererwten, zaden, pitten, noten, bessen en gedroogd fruit worden steeds meer beschouwd als belangrijke bestanddelen van onze dagelijkse voeding. Ze zijn een bron van eiwitten, vezels, vitaminen en antioxidanten en daarom gezond. Iedereen is anders en dus zijn er vele manieren om deze producten te gebruiken. Als complete lunch, door de muesli, in de yoghurt en als toevoeging aan de salade en ongetwijfeld nog vele andere momenten. Als je van deze producten de keuze en het aankoopmoment tot een beleving maakt dan ga je zeker bestaande klanten blij maken en nieuwe klanten aantrekken.

Tappen en scheppen in food retail

Kijk eens hoe Wholefoods in de USA dat doet. Wholefoods heeft er voor gekozen om een DKW afdeling te creëren waar mensen zelf kunnen tappen en scheppen. Ze gebruiken transparante dispensers en schepbakken die er modern en strak uitzien. Terug naar vroeger maar dan op een moderne manier. Het is zeer aantrekkelijk want je ziet precies wat je koopt en je kunt zelf je eigen hoeveelheid bepalen. Met zoveel verschillen tussen huishoudens is dat de ideale manier om met porties om te gaan. Het slaat aan, want ze doen het al vele jaren en elke winkel krijgt zo’n afdeling.

Levert het ook wat op?

Absoluut. Als u er een goede afdeling van maakt met veel keuze dan trekt u een specifieke doelgroep aan die u voorheen niet of minder had. Bovendien zijn de marges op bulk producten goed en klanten kopen net iets meer dan gebruikelijk. Onderaan de streep houdt u meer over.

Gepost op

Ontbijtgranen tappen in de supermarkt

Vitalis Müsli Bar

Meer beleving in het ontbijtgranenschap

Havermout, volkoren granen, noten, gedroogd fruit en eiwitten allemaal goede ingrediënten om de dag mee te beginnen en je lang energiek te voelen. Helemaal bijzonder wordt het als je in de supermarkt je eigen mix kan samenstellen. Food Dispense helpt merken en retailers om meer beleving te creëren in het ontbijtgranenschap door het inzetten van muesli dispensers en schepbakken. De klant stelt zijn eigen mix samen en kan kiezen uit bijvoorbeeld basisgranen, vlokken, pitten, zaden, noten, gedroogd fruit, bessen, etc. Het concept kan gericht zijn op ToGo consumptie of thuis consumptie.

 

Gepost op

Toppings voor ijs en yoghurt tappen vanuit de dispenser

Steeds populairder zijn allerlei soorten toppings die toegevoegd worden aan yoghurt, ijs, soft ijs of pannekoeken. Kinderen zijn er dol op. Voor u als food service bedrijf is het belangrijk dat ijs toppings mooi worden gepresenteerd en dat het geen puinhoop wordt bij het tappen.

Om dat goed te kunnen doen zijn innovatieve dispensers nodig die kunnen omgaan met de verschillende soorten dessert toppings. Van kleine m&m stukjes tot chocolade schaafsel en koekjes crunch, het moet allemaal in een kleine hoeveelheid kunnen worden getapt.

Food Dispense heeft daarvoor de dispensers van Rosetto in huis die geleverd worden met verschillende uitstroom wielen. Er zijn wielen die minder of juist meer afgeven. Door het juiste wiel in de dispenser te plaatsen, houdt u grip op de hoeveelheid toppings die getapt worden en blijft uw buffet presentatie netjes.

 

 

 

Gepost op

Fitness supplementen uit de dispenser presenteren

Om te werken aan conditie en spieren zijn veel mensen tegenwoordig te vinden in de sportschool. Als je echt gaat voor een strak lichaam dan hoort er ook een bewust eet patroon bij aangevuld met supplementen.

Food Dispense is de laatste tijd meerdere malen benaderd door partijen uit de fitness wereld die een dispenser oplossing zoeken voor het aanbieden van allerlei fitness supplementen in poeder vorm zoals Creatine, BCAA’s, Glutamine, Citrulline, Beta alanine, HICA, HMB en B6.

We zijn daar mee aan de slag gegaan en ontdekten dat de meeste dispensers niet functioneren. Het poeder zet zich of vast en komt er niet meer uit of de dispenser lekt teveel. Er is maar één type fitness poeder dispenser dat niet lekt en het poeder in gelijkmatige porties naar buiten brengt en dat is de FD4104 8 liter of FD6104 13 liter pull/push dispenser. Deze dispenser heeft een beweegbare bodem die aan het handvat verbonden is zodat het poeder zich niet kan vastzetten. De mond van de dispenser is 6cm groot dus niet geschikt voor bidons.

 

 

Gepost op

Zes tips voor de nieuwe verpakkingsvrijewinkel

Wil je een verpakkingsvrije winkel starten?

Hier zijn zes tips die je helpen om een succesvolle start te maken:

  1. Praat met ervaringsdeskundigen, dus winkeleigenaren die eerder een verpakkingsvrije winkel hebben geopend. Denk goed na over de financiën en bedenk hoeveel geld je nodig hebt om de eerste drie jaar te kunnen bestaan, want dit is een normale opstartperiode en de tijd die je nodig hebt om financieel onafhankelijk te zijn.
  2. Zorg dat je de juiste competenties en kwaliteiten in jouw team hebt. Jouw interne en externe organisatie moet in orde zijn. Denk aan voorraad, leveranciers, medewerkers, aankleding, reclame, decoratie. Verder moet je de juiste vergunningen hebben en zorgdragen voor hygiëne, veiligheid en houdbaarheid.
  3. Kies jouw locatie zorgvuldig. Dit is het allerbelangrijkste in de retail. Weet dat een verpakkingsvrije winkel niet direct bezoekers aantrekt en kies daarom voor een locatie waar je al aanloop hebt van potentiele kopers. Een shop-in-shop concept is mogelijk een goed idee. Onderhandel over de prijs en zorg dat je een back-up plan hebt.
  4. Bedenk wat de beste startdatum is, zet de datum vast en hou je hieraan.
  5. Start een campagne voordat je opengaat en communiceer over de missie en drijfveer van jouw winkel. Geef vooral aandacht aan social media en online zichtbaarheid. Betrek klant en geef ze stem wanneer je jouw assortiment en service samenstelt.
  6. Zorg ervoor dat de buurt op de hoogte is van de opening van jouw winkel. Hou bij wie jouw klanten zijn en verras ze regelmatig met acties of beloon loyaliteit met eventueel kortingen.

Wil je een goede start maken met een fantastische bulk wand die mensen uit de hele buurt aantrekt? Neem dan contact met ons op. Wij zijn de specialisten en helpen je graag.

 

Gepost op

Wat kun je verwachten van een verpakkingsvrij gedeelte in jouw winkel?

Mensen willen bijdragen aan een duurzame wereld

Verpakkingsvrij winkelen is de trend. Mensen willen bijdragen aan een duurzame wereld en ook aan het verminderen van verpakkingen. In België, Duitsland en de UK verschijnen nieuwe verpakkingsvrije winkels.  Tot laat in de 20-ste eeuw was het een normale gang van zaken om droge levensmiddelen aan te bieden vanuit zakken en bakken. Die waren echter open en daarom is het om hygiënische redenen verdwenen. Nu zijn de systemen dusdanig verbeterd dat het helemaal terug komt.

Het inrichten van een verpakkingsvrij gedeelte in jouw winkel roept ongetwijfeld veel vragen op.  Dus voor alle nieuwkomers wijden wij graag een blog aan wat je kunt verwachten van een verpakkingsvrij gedeelte in jouw winkel.

Nieuwe klanten
Een nieuwe, interessante en groeiende groep van consumenten, the Lohas (Lifestyles of Health and Sustainability) zijn geïnteresseerd in een duurzame en gezonde levensstijl. Met een onverpakt gedeelte in jouw winkel krijg je gegarandeerd meer aandacht en aanloop van deze nieuwe doelgroep.

Meer inkomen
Deze aanpassing draagt op een positieve manier bij aan jouw inkomsten. Onverpakt verkopen geeft je de gelegenheid om te verkopen met een goede marge. Klanten waarderen dat ze kunnen kopen wat ze nodig hebben tegen een redelijke prijs.

Klanten komen vaker
Klanten kopen niet meer, maar komen vaker naar jouw winkel voor nieuwe ingrediënten of hun dagelijkse portie van hun geliefde product. Bezoekers vinden het prettig om zelf te tappen of scheppen en hun gewilde producten te kiezen. Jouw winkel wordt een bestemming in de omgeving.

Een aantal uitgangspunten

  • Bezoekers raken gefrustreerd wanneer de dispensers of bakken leeg zijn. Dus maak iemand verantwoordelijk voor het gedeelte in de winkel en maken met leveranciers goede afspraken over tijdige levering. Ontdek wie de beste leveranciers zijn voor gedroogde en onverpakte levensmiddelen en bouw een goede band op.
  • Bewaar de voorraad koel en droog, onderhoud het verpakkingsvrije gedeelte goed en hou het schoon. Maak een schema met betrekking tot het schoonmaken en vullen en registreer dit. Wanneer je bezoek krijg van een inspecteur zal je met registratie kunnen laten zien hoe je voldoet aan hygiëne standaarden.
  • Het ontwerp van de dispensers is gebaseerd op “first in-first out “ en op deze manier is jouw product altijd vers.

Heb je nog vragen of wil je jouw ervaring met ons delen? Laat het ons weten we helpen je graag verder.

 

 

Gepost op

Lange food dispensers zijn erg geliefd

Lange food dispensers zijn erg geliefd

Wat voor soort dispenser zoek je: een push-pull dispenser, elephant dispenser of een meer standaard exemplaar? Heb je weleens nagedacht over een lange food dispenser? Deze dispensers zijn erg geliefd onder onze klanten en dat is niet voor niets. Het ziet er fantastisch uit in jouw winkel en het geeft de klant precies de hoeveelheid die gewenst is. Lees waarom een lange food dispenser voor iedere supermarkt of winkel voordelen heeft.

Wauw factor
Een muur van snoep, noten of granen is een zeer indrukwekkend iets. De lange food dispensers vullen een wand en geven een uitstekende presentatie van jouw product. Vooral wanneer de dispenser gevuld is met een kleurrijk product.

Pick en mix
Wanneer je lange food dispensers naast elkaar plaatst met daarin verschillende varianten van een product kunnen jouw klanten een mix maken van bijvoorbeeld jelly beans, noten of granen.

Precieze hoeveelheid
Lange dispensers geven exacte porties. Zo krijgt de klant precies de hoeveelheid die gewenst is. Zelfs de grootste dispenser kunnen een precieze portie geven.

Bulkproduct
Wil je jouw dispensers tien keer per dag vullen. Lange dispensers zijn een goede en makkelijke manier om goed lopende en bulkproducten te verkopen. Zo hoef je niet meerder keren per dag bij te vullen.

Efficiënt gebruik van ruimte
Je gebruikt de hoogte van jouw winkel en dit helpt wanneer je niet veel ruimte of vloeroppervlakte hebt.

Een impressie
Hier zijn wat klanten die lange food dispensers gebruiken. De supermarket AH XL in Purmerend heeft een indrukwekkende jelly bean wand.
De pop-up store van Arla Skyr op het central station in Utrecht heeft een topping bar met dispensers van Food Dispense. Hier kun je jouw Skyr pimpen.

Wil je meer weten over onze lange food dispensers. Kijk dan hier.

.

Gepost op

Een nieuwe doelgroep voor retailers

Een nieuwe doelgroep voor retailers

Wil je een nieuwe doelgroep overtuigen? LOHAS is een nieuwe interessante doelgroep voor retailers. Lifestyles of Health and Sustainability, dat is waar de afkorting LOHAS voor staat. Dit is een groeiende groep consumenten die belang hechten aan het milieu, sociale rechtvaardigheid, gezondheid, persoonlijke ontwikkeling en duurzame leefstijl. Een bijzondere groep die zeer interessant is voor retailers en voedselproducenten, maar wel op hun eigen manier aangesproken wil worden.

Eerlijkheid en duurzaamheid

Onbeduidende oneliners, overdadige verpakkingen en onduidelijkheid over de herkomst van producten spreekt hen niet aan. Deze groep consumenten stelt prijs op transparantie, eerlijkheid en duurzaamheid. Waar komt mijn eten vandaan, wat eet ik precies en wie heeft het gemaakt? Dat willen ze graag weten. U geeft informatie zodat deze groep mensen een goede keuze kan maken gebaseerd op hun principes. U maakt ze helemaal blij als u laat zien dat u uw verantwoordelijkheid in de keten neemt en respect toont voor de relatie leverancier en winkelier.

Minder afval

De systemen van Food Dispense sluiten goed aan bij de waarden van deze LOHAS. Door zelf te tappen uit dispensers kunnen klanten precies kopen wat ze nodig hebben en hoeven daardoor geen voedsel te verspillen. Bovendien is er geen driedubbele verpakking nodig maar alleen de verpakking waarin het product mee naar huis genomen wordt. Door de keten heen wordt ook op verpakkingen bespaart omdat droge levensmiddelen in bulk geleverd worden. De transparante dispensers geven een direct zicht op het product dat zorgt voor een vers beleving.

Als u ook geïnteresseerd bent in deze groep kunnen wij u helpen ze tot klant te maken.  Wilt u een keer van gedachten wilt wisselen dan zien we uw bericht graag tegemoet.