Geplaatst op

Snoep dispenser voor Carlton Beach hotels

Scheidend directeur Carlton Beach verrast personeel

De scheidend directeur wilde een mooi presentje achterlaten voor alle medewerkers en kwam op het idee om in de kantines iets lekkers op te hangen. Deze hoge snoep dispensers van 95cm lengte vallen echt op. Iedereen elke dag een beetje blij maken dat past bij Carlton. Het is fantastisch geworden in samenwerking met BERT brand design.

Geplaatst op

Onverpakt. De nieuwe trend die geen verpakking kent

De toenemende klimaatproblematiek dwingt ons anders om te gaan met het milieu. De opwarming van de aarde zal er -als we niets doen- toe leiden dat ecosystemen vernietigd worden en landbouw onmogelijk wordt. Dat klinkt heftig! Is het echt zo erg? Ja. Want als we niets doen zal onder andere de beschikbaarheid van voedsel in het geding komen en zullen miljoenen mensen in de toekomst onvoldoende te eten hebben. We moeten dus aan de slag.

Verpakkingsafval terugdringen en voedselverspilling tegengaan

Er is een oplossing om verpakkingsafval terug te dringen én voedselverspilling tegen te gaan. Veel verpakkingen zijn in beginsel helemaal niet nodig. Verpakkingen zijn bedacht voor het gemak van de consument en voor branding-doeleinden. Grote fabrikanten en merken maken gretig gebruik van verpakkingen om hun naam bij de consument bekend te maken en om hun merk uit te bouwen.

De vragen die de meerderheid van de consumenten voorheen hadden, dienden vooral voor het gemak van ‘kant en klaar’ en zo’n uitleg op de achterkant is toch ook altijd wel makkelijk… Maar dit buigt om naar een meer milieubewuste vraag. Consumenten, zeker ook de jongere generatie, is zich steeds meer bewust van de schade die verpakkingsmaterialen aanrichten. De consument vraagt daarom tegenwoordig steeds vaker om ‘onverpakt’Onverpakte etenswaren die geschept of getapt kunnen worden. Ideaal voor de consument, prettig voor de winkel én veel beter voor het milieu.

Welke voedingsmiddelen kun je onverpakt verkopen? 

Er zijn tal van voedingsmiddelen die je in onverpakte vorm kunt verkopen. Denk aan verse producten, snoep, ontbijtgranen, zaden en noten, gedroogd fruit en koffie. Voor het displayen van de voedingsmiddelen zijn speciale dispensers te verkrijgen. Deze zorgen vaak meteen voor een upgrade van je winkelinterieur. De dispensers zijn eigentijds en stijlvol en zijn ontworpen om ze ook makkelijk te kunnen onderhouden en reinigen. De dispensers zijn in verschillende maten te krijgen en kunnen geleverd worden als losse dispenser maar ook in een displaykast of lange tap en schepwand, in de stijl van het interieur.. Zo is het aanbieden van onverpakt voedsel extra interessant, het geeft meteen een nieuwe look aan je winkel.

Voor een aantal ketens is ook de duurzame uitstraling die de voedsel dispensers met zich meebrengen belangrijk. Soms is het verbeteren van het imago op het gebied van duurzaamheid zelfs onderdeel van de bedrijfsdoelstellingen. In zo’n geval zijn dispensers een mooie stap voorwaarts.

“Het voelt goed om bij te dragen aan de vermindering van plastic verpakkingen in de levensmiddelen branche”

 

‘Onverpakt’ toevoegen aan je winkelinrichting

Door een ‘onverpakt wand’ aan je winkelinrichting toe te voegen, maak je het mogelijk voor klanten om zelf de hoeveelheid te bepalen, te ‘zien’ wat men koopt en je bespaart een enorme berg plastic. Dit levert naast een milieuvoordeel, ook een voordeel op voor je bankrekening. Denk eens aan afval dat niet meer hoeft te worden afgevoerd, en aan de verpakkingen die niet meer geproduceerd hoeven te worden.

Voedselverspilling tegengaan door verkoop van onverpakte etenswaren 

Naast het voordeel van minder verpakkingen, is het ook nog eens zo dat de consument alleen koopt wat er nodig is. Dit voorkomt dat er voedsel wordt weggegooid. In heel Nederland komt de verspilling van consumenten op ruim 700 miljoen kilo vast voedsel per jaar (bron: Milieucentraal). Door onverpakt voedsel te kopen ben je er niet alleen zeker van dat de kwaliteit van hetgeen je koopt goed is, je bent als consument ook beter in staat om de hoeveelheid te bepalen.

E-book, 6 redenen waarom je nu met “onverpakt” moet beginnen

 

Dit gratis “onverpakt” e-book geeft je 6 redenen waarom je nu moet beginnen met het onverpakt aanbieden van levensmiddelen. Als je de trend niet wilt missen lees het dan en bepaal of ook jouw winkel gaat bijdragen aan het verminderen van verpakkingen.

Download nu, het is gratis!

E-book Verpakkingsvrije Winkel

Geplaatst op

Unieke 6 meter hoge snoepboom

Uniek snoep presentatie bij de Zwei Brüder supermarkt in Venlo

De Zwei Brüder supermarkt in Venlo is de laatste maanden helemaal verbouwd. Toen Ronald Versluis in dienst trad als directeur wilde hij iets bijzonders creëren zodat de supermarkt nog meer bezoekers zou trekken. Niet alleen uitbreiden en vernieuwen maar ook een pick en mix attractie neerzetten waar iedereen op af zou komen. Het werd een 6 meter hoge snoepboom en de opdracht is door Itab den Bosch en Food Dispense samen gerealiseerd. De meters hoge pijpen gaan helemaal naar het plafond en onderaan kun je snoepjes tappen uit de snoep dispensers. Dat is wat je noemt meer beleving op de supermarktvloer.

 

Geplaatst op

Losse thee blaadjes tappen bij de Jumbo

In de foodmarkt van Jumbo Veghel en Leidschendam kun je nu losse theeblaadjes tappen. Dat is leuk om te doen en een groot voordeel is dat je nieuwe smaken kunt uitproberen door eerst een klein beetje te kopen. De thee dispensers geven per keer een kleine hoeveelheid af dus je kunt zelf bepalen hoeveel je neemt. Het gaat om kwalitatief hoogwaardige theesoorten die gepresenteerd worden onder het La Place label. In samenwerking met Food Dispense zijn de juiste food dispensers geselecteerd, geschikt voor het tappen van thee.

Tappen van losse thee

Geplaatst op

Koffie bonen tappen bij de Jumbo

La Place koffie bonen tap concept
Jumbo heeft onlangs een nieuw tap concept voor koffiebonen geïntroduceerd onder het La Place label. In samenwerking met Food Dispense is een uniek concept ontstaan met inzet van luxe goud kleurige koffie bonen dispensers. Gepresenteerd worden 7 verschillende soorten koffie bonen uit alle werelddelen die ter plekke kunnen worden gemalen. Op dit moment nog alleen te vinden in de Food markt van Veghel en Leidschendam.

Interesse in koffie bonen tap concept?

Geplaatst op

Happy Baking presenteert heel veel toppings

Thuis bakken is hot

Happy Baking in Den Haag, https://www.happybaking.nl/, is een fantastische bakwinkel met heel veel fans. Het TV programma “Heel Holland bakt” draagt bij aan hun succes. Recent hebben ze hun klanten verrast met een nieuwe presentatie van de bak decoratie toppings. Kijk eens naar dit aantrekkelijke plaatje!

Nu kan iedereen precies de hoeveelheid tappen die gewenst is en de producten laten zich van hun mooiste kant zien!

Topping dispensers

Geplaatst op

Kansen voor de AFG winkel

Kansen voor de AGF winkel

“Er is een ware revolutie in de Nederlandse eetcultuur aan de gang. Het bewustzijn ten aanzien van eten groeit en mensen streven ernaar om gezonder en duurzamer te leven. Deze omslag uit zich vooral in minder vlees en meer groente. Met de toegenomen aandacht voor groente, groeit ook de creativiteit ten aanzien van de bereidingswijzen. Er is niet zozeer behoefte aan allerlei exotische groenten maar meer aan “gewone” groenten bijzonder bereiden.”  Bron: Distrifood

Zulke ontwikkelingen bieden kansen.  U krijgt meer klanten als u goed inspeelt op een toenemende interesse voor lekkere gerechten met groenten. Maar is er zijn nog meer kansen. Want in de trend naar vers en minder vlees past ook dat u aardappel en vlees vervangers aanbiedt.

 Biedt ook aardappel- en vleesvervangers aan

Het assortiment dat u verkoopt is geweldig; vers lekker en gezond. Het kan echter nog beter. Naast de aardappel kunt u ook alle aardappelvervangers aanbieden zoals rijst, couscous, bonen en pasta. Wat denkt u van peulvruchten als vervanger voor vlees? De vele nieuwe Nederlanders in ons land bieden ook kansen. Speelt u genoeg in op hun specifieke eetgewoonten?

Food Dispense kan u helpen. Wij leveren zelftap en schep systemen voor de food retail. De klant bedient zich zelf en kan zelf bepalen hoeveel hij neemt. De prachtige presentatie is een aanwinst voor uw zaak en zal uw omzet en marge verhogen. De producten zijn goed zichtbaar en door de luchtdichte dispensers blijven ze prima houdbaar.

Geplaatst op

Wilt u nieuwe klanten trekken naar uw food winkel?

Wilt u nieuwe klanten trekken naar uw food winkel?

Voor de food retail branche is het belangrijk om steeds opnieuw te denken in doelgroepen en veranderende behoeften. Vandaar dat we er een doelgroep uitlichten die potentieel heeft. Heeft u wel eens gehoord van de “LOHAS” (Lifestyle of Health and Sustainability)? Een groep mensen die bewust kiest voor gezondheid en duurzaamheid? In Nederland kan volgens onderzoek 15 procent van de bevolking tot deze groep worden gerekend, in Duitsland is dit al 25 procent. Het gaat om een groep mensen die goed opgeleid zijn en wat meer te besteden hebben. Een aantrekkelijke groep dus. U moet ze echter niet onderschatten. Ze gaan voor kwaliteit en willen weten wat ze eten. Aan schreeuwerige commerciële oneliners ergeren ze zich. Dus als u ze benadert doe dat dan niet met prijs knallers maar met argumenten.

Dispenserssystemen kunnen helpen om deze doelgroep aan te spreken. Mensen kunnen zelf bepalen hoeveel ze kopen en door de hele keten heen wordt bespaard op productverpakkingen. Door een ruime keuze te bieden in kwalitatief goede bulk producten zult u deze doelgroep zeker aanspreken.

Geplaatst op

Een beleving maken van DKW

Een beleving maken van DKW

Granen, vlokken, bonen, kikkererwten, zaden, pitten, noten, bessen en gedroogd fruit worden steeds meer beschouwd als belangrijke bestanddelen van onze dagelijkse voeding. Ze zijn een bron van eiwitten, vezels, vitaminen en antioxidanten en daarom gezond. Iedereen is anders en dus zijn er vele manieren om deze producten te gebruiken. Als complete lunch, door de muesli, in de yoghurt en als toevoeging aan de salade en ongetwijfeld nog vele andere momenten. Als je van deze producten de keuze en het aankoopmoment tot een beleving maakt dan ga je zeker bestaande klanten blij maken en nieuwe klanten aantrekken.

Tappen en scheppen in food retail

Kijk eens hoe Wholefoods in de USA dat doet. Wholefoods heeft er voor gekozen om een DKW afdeling te creëren waar mensen zelf kunnen tappen en scheppen. Ze gebruiken transparante dispensers en schepbakken die er modern en strak uitzien. Terug naar vroeger maar dan op een moderne manier. Het is zeer aantrekkelijk want je ziet precies wat je koopt en je kunt zelf je eigen hoeveelheid bepalen. Met zoveel verschillen tussen huishoudens is dat de ideale manier om met porties om te gaan. Het slaat aan, want ze doen het al vele jaren en elke winkel krijgt zo’n afdeling.

Levert het ook wat op?

Absoluut. Als u er een goede afdeling van maakt met veel keuze dan trekt u een specifieke doelgroep aan die u voorheen niet of minder had. Bovendien zijn de marges op bulk producten goed en klanten kopen net iets meer dan gebruikelijk. Onderaan de streep houdt u meer over.

Geplaatst op Geef een reactie

Ontbijtgranen tappen in de supermarkt

Vitalis Müsli Bar

Meer beleving in het ontbijtgranenschap

Havermout, volkoren granen, noten, gedroogd fruit en eiwitten allemaal goede ingrediënten om de dag mee te beginnen en je lang energiek te voelen. Helemaal bijzonder wordt het als je in de supermarkt je eigen mix kan samenstellen. Food Dispense helpt merken en retailers om meer beleving te creëren in het ontbijtgranenschap door het inzetten van muesli dispensers en schepbakken. De klant stelt zijn eigen mix samen en kan kiezen uit bijvoorbeeld basisgranen, vlokken, pitten, zaden, noten, gedroogd fruit, bessen, etc. Het concept kan gericht zijn op ToGo consumptie of thuis consumptie.