Geplaatst op

Een beleving maken van DKW

Een beleving maken van DKW

Granen, vlokken, bonen, kikkererwten, zaden, pitten, noten, bessen en gedroogd fruit worden steeds meer beschouwd als belangrijke bestanddelen van onze dagelijkse voeding. Ze zijn een bron van eiwitten, vezels, vitaminen en antioxidanten en daarom gezond. Iedereen is anders en dus zijn er vele manieren om deze producten te gebruiken. Als complete lunch, door de muesli, in de yoghurt en als toevoeging aan de salade en ongetwijfeld nog vele andere momenten. Als je van deze producten de keuze en het aankoopmoment tot een beleving maakt dan ga je zeker bestaande klanten blij maken en nieuwe klanten aantrekken.

Tappen en scheppen in food retail

Kijk eens hoe Wholefoods in de USA dat doet. Wholefoods heeft er voor gekozen om een DKW afdeling te creëren waar mensen zelf kunnen tappen en scheppen. Ze gebruiken transparante dispensers en schepbakken die er modern en strak uitzien. Terug naar vroeger maar dan op een moderne manier. Het is zeer aantrekkelijk want je ziet precies wat je koopt en je kunt zelf je eigen hoeveelheid bepalen. Met zoveel verschillen tussen huishoudens is dat de ideale manier om met porties om te gaan. Het slaat aan, want ze doen het al vele jaren en elke winkel krijgt zo’n afdeling.

Levert het ook wat op?

Absoluut. Als u er een goede afdeling van maakt met veel keuze dan trekt u een specifieke doelgroep aan die u voorheen niet of minder had. Bovendien zijn de marges op bulk producten goed en klanten kopen net iets meer dan gebruikelijk. Onderaan de streep houdt u meer over.